Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6900000
  • 1
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0001 pasuje do HONDA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0001 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0016 pasuje do YAMAHA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0016 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0022 pasuje do YAMAHA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0022 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0006 pasuje do HONDA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0006 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0003 pasuje do HONDA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0003 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej HRSHA-002 pasuje do HONDA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej HRSHA-002 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0010 pasuje do HONDA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0010 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0027 pasuje do YAMAHA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0027 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej HR00052 pasuje do KAWASAKI
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej HR00052 pasuje do KAWASAKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0004 pasuje do HONDA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0004 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0039 pasuje do KAWASAKI; SUZUKI
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0039 pasuje do KAWASAKI; SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej HRSHA-005 pasuje do KTM
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej HRSHA-005 pasuje do KTM
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0029 pasuje do YAMAHA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0029 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0054 pasuje do ARCTIC CAT; KAWASAKI; SUZUKI
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0054 pasuje do ARCTIC CAT; KAWASAKI; SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0056 pasuje do SUZUKI
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0056 pasuje do SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0028 pasuje do YAMAHA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0028 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0050 pasuje do KTM
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0050 pasuje do KTM
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej HR00003 pasuje do POLARIS
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej HR00003 pasuje do POLARIS
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0017 pasuje do YAMAHA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0017 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0019 pasuje do YAMAHA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0019 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0013 pasuje do HONDA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0013 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0025 pasuje do YAMAHA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0025 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0008 pasuje do HONDA
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0008 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0044 pasuje do SUZUKI
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0044 pasuje do SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej HR00053 pasuje do KAWASAKI; SUZUKI
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej HR00053 pasuje do KAWASAKI; SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej HRSHA-004 pasuje do KTM
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej HRSHA-004 pasuje do KTM
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0066 pasuje do HUSQVARNA; KTM
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0066 pasuje do HUSQVARNA; KTM
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0033 pasuje do KAWASAKI
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0033 pasuje do KAWASAKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0037 pasuje do KAWASAKI
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0037 pasuje do KAWASAKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0045 pasuje do SUZUKI
HOT RODS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej WPK0045 pasuje do SUZUKI
(0)
1 z 2 następna

Układ chłodzenia motocykla stosowany jest w silnikach chłodzonych cieczą. Ze względu na czynnik chłodzący układy można podzielić na powietrzne, powietrzno-olejowe, gdzie zastosowano chłodnicę oleju oraz właśnie chłodzenie cieczą, która odbiera ciepło i przekazuje je do chłodnicy. W układzie chłodzenia cieczą są dwa obiegi – mały i duży. Ten pierwszy to płaszcz wodny wokół silnika, a drugi to chłodnica motocykla wraz z kanałami, które odprowadzają do niej ciecz. Obieg płynu chłodniczego jest uruchamiany przez termostat po rozgrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury.

Układ chłodzenia motocykla - naprawa i konserwacja

Układ chłodzenia motocykla wymaga należytej uwagi ze strony użytkownika. Najczęstsze problemy to nieszczelności, zapchanie chłodnicy lub jej mechaniczne uszkodzenie, awaria pompy cieczy lub termostatu, starzenie się płynu chłodniczego lub korozja wewnątrz metalowych elementów, która prowadzi do zapchania kanałów. Czasami wystarczy samo płukanie i odpowietrzanie układu chłodzącego. Sprawdzenie szczelności dokonywane jest przy pomocy specjalnych urządzeń do kontroli ciśnienia. Żeby odpowietrzyć układ, należy uruchomić motocykl i pozostawić do nagrzania. Najczęściej układ odpowietrzy się sam. Jeżeli tak się nie stanie, to należy sprawdzić, czy motocykl posiada odpowietrznik, który należy odkręcić i zaczekać do momentu, w którym zacznie wydobywać się z niego płyn. Zapowietrzenie układu można łatwo sprawdzić. Na wystudzonym silniku wystarczy odkręcić nakrętkę chłodnicy i zbiornika wyrównawczego, a następnie uruchomić silnik i obserwować, czy z cieczy nie wydobywają się pęcherzyki powietrza. Jeśli takowe się pojawią, to układ jest zapowietrzony. Inne możliwe awarie to na przykład zatarcie lub uszkodzenie wentylatora chłodnicy.

Chłodzenie silnika w motocyklu – warto wiedzieć

Chłodnica w motocyklu zazwyczaj jest osłonięta tylko w nieznacznym stopniu, dlatego warto zainwestować w dodatkowe akcesoryjne osłony, które ochronią ją przed zagrożeniami w postaci kamieni i innych ciał obcych mogących ją uszkodzić. Jeżeli już dojdzie do uszkodzenia, to zapewne kuszącą wizją będzie wymiana na taką o większych rozmiarach, ale tutaj lepiej trzymać się takich, które przewidział producent, ponieważ ostatecznie za regulację chłodzenia odpowiedzialny jest termostat. Ważne jest utrzymywanie w dobrym stanie wiatraka lub wiatraków, które odpowiadają za obniżenie temperatury silnika i układu chłodzącego. Wymiana płynu odbywa się przez odkręcenie korka chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego, odkręcenie śruby spustowej lub odpięcie węża w możliwie najniższym punkcie, zlaniu starego płynu do odpowiedniego naczynia i wlaniu nowego. Oczywiście przed wlaniem należy zakręcić śrubę spustową, a jeśli trzeba było odpiąć wąż, to powinien być zamontowany z powrotem na swoim miejscu.